Saturday 19 January 2013

BAHAN SEMULA JADI



Kulit cerah, bersih dan tegang adalah impian setiap wanita. Kulit wajah mempunyai peranan yang sangat penting bagi seorang wanita.

Berbagai macam produk kecantikan atau kosmetik dijual dipasaran untuk membuat kulit wajah anda menjadi lebih baik, namun sayangnya banyak diantara produk tersebut yang menggunakan bahan-bahan berbahaya bagi manusia, seperti mercury dan hydroquinone, bahan berbahaya tersebut boleh menyebabkan kanser dan menyebabkan muka menjadi teruk selepas penggunaan atau pemberhentian produk. Memang tidak dapat dinafikan, hampir semua produk kecantikan / kosmetik yang berkaitan dengan kulit, pasti menggunakan mercury, namun penggunaan mercury yang sedikit sahaja tidak menyebabkan membahayakan manusia.



Tabita Skin Care salah satu produk kecantikan yang menggunakan pelbagai bahan semulajadi, terutama dari ekstrak betik sebagai bahan utamanya. Ekstrak betik dapat menstabilkan keadaan kulit. Kulit yang semula kering, akan menjadi normal, begitu juga untuk kulit yang berminyak, akan di stabilkan menjadi normal. Khasiat lain dari ekstak betik adalah dapat mengatasi pigmentasi pada kulit. Jadi boleh dikatakan produk tabita sangat sesuai untuk semua jenis kulit dan semua masalah kulit.

Selain ekstrak betik  juga mengandungi vitamin A, C dan E yang sangat baik bagi kulit. Vitamin A boleh membantu mengeringkan jerawat, sehingga mencegah pembentukan jerawat semula.  Vitamin C dapat berfungsi mencerahkan kulit dan menyegarkan kulit, sehingga kulit anda akan kelihatan lebih segar, dan cerah secara semulajadi, sehingga menampakkan kecantikan semulajadi di raut wajah anda.

Selain itu ia diadunkan bersama-sama collegen, Serbuk Mutiara dan Teh Jepun.

Produk tabita dapat mengatasi berbagai macam masalah kulit seperti Jerawat, Pigmentasi (warna kulit yang tidak merata), Flek yang timbul kerana matahari, Kulit kusam, Tekstur kulit yang tidak rata kerana bekas jerawat, dan parut jerawat.

Jadi fungsi utama produk tabita adalah mencerahkan warna kulit, menengangkan kulit, meratakan kulit yang berparut kerana bekas jerawat, menyamarkan dan menghilangkan noda-noda di wajah.

Tabita Skin Care tidak menggunakan bahan-bahan yang berbahaya seperti MERCURY/HYDROQUINON

No comments:

Blogger Widgets
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com